جناب آقای دکتر محمد نبیونی رییس بنیاد نخبگان البرز و رییس انجمن زیست شناسی ایران اعلام کرد که دومین جشنواره ملی امیرکبیر با رویکرد علمی تخصصی سی ام دی ماه ۱۴۰۰ به میزبانی این استان برگزار می شود.

دکتر محمد نبیونی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین دوره برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر ، دانشجویان و دانش‌آموختگان  در گروه‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی و زبان، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و هنر آثار خود را ارسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که در دومین دوره  این جشنواره علاوه بر گروه‌های قبلی، گروه علوم پزشکی نیز  به بخش‌های جشنواره اضافه شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره  ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری تنگاتگ بین  دانشگاه و صنعت است.

نبیونی  اظهار داشت: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره بایستی طرح ها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور خود را بر اساس حل مساله، تقاضا و نیاز جامعه و صنعت (برای خارج از دانشگاه) تهیه و تدوین کنند.

رییس بنیاد نخبگان استان البرز  با بیان اینکه شرکت کنندگان بایستی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد باشند، گفت: همچنین طرح ها یا پایان نامه های دانشجویی که بین بازه زمانی اول مهرماه سال ۱۳۹۸ تا ۳۰ مهرماه سال جاری دفاع شده باشند مجاز به شرکت در این جشنواره هستند.

نبیونی افزود: یکی از اهدافی که در این جشنواره دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم برنامه‌های لازم برای عملیاتی کردن طرح‌های دانش‌آموختگان را پیگیری  کنیم و از بنیاد نخبگان نیز پیگیر اختصاص امتیاز نخبگانی برای برگزیدگان جشنواره هستیم.

وی خاطرنشان کرد که طرح ها و پایان نامه ها در سه گروه دانشجویان برتر، اساتید برتر و دانشگاه برتر پذیرش و مورد داوری قرار گرفته و معرفی می شوند.

شرکت کنندگان در جشنواره ملی امیرکبیر می توانند آثار خود را تا ۳۰ آذرماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

همچنین شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۰۲۶۳۲۵۴۴۲۸۱ و ۰۲۶۳۲۵۲۱۱۲۴ داخلی ۱۱۴ تماس بگیرند.